wtorek, 15 grudnia 2015

Ratunku! Christmas holidays!



Na progu czterech dni z dzieciakami w domu zbieram myśli i inspiracje. O ile do tej pory Boże Narodzenie mogło rodzić niepokój "jak przeżyć te święta", w przypadku au-pair pytanie brzmi "jak do świąt dożyć". Będąc w najgorszym do tej pory nastroju homesick, odliczam dni do ekonomicznego lotu do Berlina (!) i przygotowuje konspekt na przerwę zimową.
W większości miast powstają zimowe parki rozrywki, ale dla mnie wystarczającym wyzwaniem jest utrzymanie chłopaków na metrach kwadratowych domu, więc skupiam się głównie za zajęciach przy stole/w ogrodzie. W końcu wiele rzeczy ma potencjał ukryty.

1. Śnieg w Anglii nie jest sprawą prostą. Nie załatwi się całego dnia grubymi rękawiczkami i sankami. Dzieci o śniegu marzą, a te zachciankę da się spełnić przy pomocy pianki do golenia i sody oczyszczonej - taki pomysł przedstawia autorka bloga dzieciakiwdomu.pl. Mam zamiar uczynić zabawę ze sztucznym śniegiem w czwartek, zaraz w pierwszy dzień wakacji, bo szczerze mówiąc - sama nie mogę się doczekać!



Grafika: dzieciakiwdomu.pl
Post: Śnieg domowej produkcji

2. Ciasteczka - jestem osobą, której nie trzeba medicine, sama spoonful of sugar wystarczy. Ciasteczka są dobre na wszystko, więc nawet profilaktycznie warto przyjmować. Do tej pory nie piekłam w chłopakami, raz przyrządzałam ciasto z kartonu (o tym jeszcze przeczytacie!). Nie mam też sławy kulinarnego masterchefa, a moje umiejętności związane z zarządzaniem garnkami mama doradza mi skrupulatnie ukrywać ("bo jeszcze się przyzwyczają").

Jeśli już chodzi o te bożonarodzeniowe, to obiecałam upiec razem z chłopcami. Uważam, że równie dobrym pomysłem może być po prostu udekorowanie zwykłych ciasteczek digestives - np. w topiącego się bałwanka, jak na załączonym obrazku pochodzącym ze strony mojewypieki.com. Taki też sposób dekoracji zaproponuję dzieciakom. Oprócz tego mamy specjalne foremki bożonarodzeniowe, więc klimat zachowamy i tak.

Grafika: mojewypieki.com
Post: Ciasteczka bałwanki



3. Masa solna to substancja, z którą też nigdy wcześniej nie eksperymentowałam, ale perspektywa wyłącznie trzech składników pozwala mi uwierzyć w to, że podołam wyzwaniu. Sztukaniepowazna.blogspot.pl podaje instrukcje na wykonanie aniołków krok po kroku, ale tak naprawdę wystarczy odrobina fantazji i można stworzyć wszystko.




Grafika: sztukaniepowazna.blogspot.com , frugalfun4boys.com ,
Post: Świąteczne (lub nie) aniołki z masy solnej

4. Do dzisiaj pamiętam malowanie świecą w przedszkolu i swoją ekscytację, kiedy odkrywałam za pomocą farby swój obraz. Ta technika może być używana w trakcie całego roku, niemniej jest szczególnie klimatyczna w zimie.


Grafika: bawimy-sie.blogspot

5. Craft ogólnie pojęty, przeze mnie w szczególności przez pryzmat rolki po papierze toaletowym.


Papierowy renifer via czasdzieci.pl

Santa going down the chimney via craftymorning.com

Papierowa choinka via czasdzieci.pl



Milk carton reindeer via craftymorning.com


6. Worksheets, czyli karty pracy nie są mi obce od kiedy zaczęłam udzielać korepetycji. To połączenie nauki z zabawą, więc nawet po wyeliminowaniu elementów edukacyjnych pozostają ciekawe ćwiczenia dla dzieci.
 




Materiały: education.com


7. Czy może być coś bardziej nastrojowego niż opowiadanie historii przy kominku? Aby dodać do tego szczypty zabawy i kreatywności, warto skorzystać ze story cubes.Wydaje mi się, że tłumaczenie zasad jest zbędne. Jeśli kostek nie posiadamy, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy zrobili je sami, a na ściankach umieścili elfy, wieże, różdżki i jaskinie.
źródło
Wszystko w rytm świątecznych piosenek lub soundtracku z filmu Kraina lodu. Poza tym wystarczy odrobina kreatywności i zamiast konstrukcji z lego można budować fabrykę elfów.

-8 dni do makówek!
an-pair

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz