niedziela, 7 czerwca 2015

Dwie najlepsze plaże w Europie

źródło
Trzydzieści jeden dni wyrabiania mięśni nóg, brzucha i pośladków zamieniłam na trzy dni odchudzania portfela, spalania nóg i wzmacniania łydek. Smakowanie pyry, piecuchów, rzeźbienie polskiego Mount Rushmore z podobizną prezydenta elekta i podróż pendolino - idealny weekend studentki w obliczu sesji.

Wyjazd do Gdańska był pewnego rodzaju farewell trip, prawdopodobnie ostatnim urlopem w Polsce. Wysłałam pocztówkę do mojej host family i mam nadzieję, że wkrótce będę miała okazję znowu porozmawiać z chłopakami.

Stogi od paru lat są jednym z moich ulubionych miejsc na wakacje. Oprócz piaszczystej szerokiej plaży można non stop obserwować niesamowity port przeładunkowy, który w nocy jest pięknie oświetlony. Parę metrów dalej znajduje się sympatyczny camping, gra muzyka, są lody i 15min do centrum Gdańska. Jeśli dopisze pogoda, nic więcej nie trzeba do szczęścia.


Polska zazwyczaj nie kojarzy się z plażami, podobnie jak Wielka Brytania. Jeszcze tego samego dnia po powrocie do domu postanowiłam sprawdzić, co w związku z wybrzeżem jest mi w stanie zaoferować.

Miejscowość, do której wylatuje, nie ma dostępu do morza i dosyć daleko stamtąd do miejsc, które znalazłam. Jednak nigdy nie mów nigdy, więc przedstawiam parę zaskakujących krajobrazów prosto z zachmurzonego, szarego Zjednoczonego Królestwa.



Rok temu organizacja European Best Destinations wybrała  Tenby Harbour Beach najpiękniejszą plażą Europy. W miasteczku żyje ok 5 tysięcy osób i utrzymuje się ono głównie z turystyki. Z Tenby połączona jest wyspa pływowa St Catherine's Island - oznacza to, że w czasie odpływu można przejść do niej suchym lądem, natomiast gdy jest przypływ, wyspa jest wyspą w normalnym tego słowa znaczeniu.

Miasteczko pełne jest zabytków oraz prześlicznych uliczek. Znajduje się też w nim zamek zbudowany w XIII w. Na wyspie św. Katarzyny ulokowany jest natomiast fort (jeszcze nie otwarty dla zwiedzających). Szkoda, że Tenby leży daleko daleko, ok 150km od Cardiff. Średnia temperatura również nie powala (klimat morski!), choć jest to jedno z najbardziej osłonecznionych miejsc. Dzisiaj w Tenby mamy 15 stopni i bezchmurne niebo.
 

Odpływ - widoczne piaszczyste połączenie z lądem

Przypływ
Przeszukując internet znalazłam setki pięknych miejsc i plaż. Początkowo miałam zamiar napisać o paru miejscach, ale gdy okazało się, że każda strona "10 najpiękniejszych plaż w Wielkiej Brytanii" prezentuje zupełnie dziesięć różnych lokalizacji, zrezygnowałam. Na dzisiaj wystarczy jedno, które jest na tyle śliczne, że wystarczy za całe rankingi.

-wysłanniczka Neptuna na ziemi
an-pair


Źródła:
http://www.tenbyvisitorguide.co.uk/
http://podroze.onet.pl/plaze/tenby-urocze-miasteczko-w-walii-ma-najlepsza-plaze-w-europie-wg-european-best/ftqh6
http://en.wikipedia.org/wiki/Tenby

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz